Pomimo wyzwa艅, przed ktrymi dzi艣 stoimy, mocno wierz臋, 偶e nie jest jeszcze za p贸藕no na edukacj臋 i dzia艂ania ratuj膮ce nasz膮 planet臋 a raczej ochrony naszej planety przed naszymi dzia艂aniami. 聽Zach臋cam firmy, organizacje non-profit i artystw, aby przy艂膮czyli si臋 do mnie w tym wysi艂ku propagowania pozytywnych zmian - apeluje Roksana Ciurysek-Gedir artystka, finansistka i producentka filmowa, ktra wsplnie z Singularity Group powo艂a艂a do 偶ycia Impact Art Movement 鈥 ruch, ktrego celem jest tworzenie zaanga偶owanej spo艂ecznie sztuki, zmieniaj膮cej mentalno艣ci, edukuj膮cej i propaguj膮cej cele zrwnowa偶onego rozwoju ONZ.

Spotykam si臋 z Roksan膮 Ciurysek-Gedir w pi臋knym starym ogrodzie w centrum Polski, gdzie w otoczeniu kilkusetletnich drzew stan臋艂a druga na 艣wiecie rze藕ba z jej najnowszego projektu Kintsugi Aurea. Seria instalacji z misj膮, kt贸ra mia艂a premi臋 podczas COP26, Konferencji Narod贸w Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu w Glasgow, jesieni膮 2021 roku. Artystka w swoich pracach podkre艣la krucho艣膰 艣wiata, inspiruje do dzia艂ania, stosuj膮c staro偶ytn膮 japo艅sk膮 filozofi臋 Kintsugi.

Roksano, co Ci臋 zainspirowa艂o do stworzenia projektu Kintsugi Aurea, w ktrym wsplnie z artystk膮聽Kas Galos tworzycie rze藕by przedstawiaj膮ce kul臋 ziemsk膮?

Od bardzo dawna fascynowa艂a mnie fotografia i to, jak nawet pojedynczy obraz jest w stanie zmieni膰 nasze my艣lenie i perspektyw臋. Tak膮 w艂a艣nie niezwyk艂膮 si艂臋 przekazu ma zdj臋cie Ziemi wykonane w 1972 roku z kosmosu przez za艂og臋 uczestnicz膮c膮 w misji Apollo 17. Nasz膮 pocz膮tkow膮 inspiracj膮 by艂o w艂a艣nie zdj臋cie 鈥濨lue Marble鈥, na kt贸rym widzimy Ziemi臋 w ca艂o艣ci, a nie fragmentarycznie. Jest ma艂a, ale jest jedno艣ci膮. To zdj臋cie u艣wiadamia nam, 偶e jeste艣my cz臋艣ci膮 czego艣 wspania艂ego, 偶e w rzeczywisto艣ci Ziemia nie ma granic, do kt贸rych jeste艣my przyzwyczajeni ogl膮daj膮c mapy. Kintsugi Aurea jest w艂a艣nie tym 艣wiatem bez granic. Jest nasz膮 Ziemi膮 i dlatego jeste艣my za ni膮 odpowiedzialni. To r贸wnie偶 atom a wi臋c ja i ty, jako jednostka i nasza indywidualna droga, poniewa偶 aby wp艂yn膮膰 pozytywnie na 艣wiat musimy zacz膮膰 od siebie.

Jak Kintsugi Aurea mo偶e zmieni膰 nasz膮 perspektyw臋?
Ka偶da z rze藕b ma inne przes艂anie, wszystkie jednak maj膮 zwr贸ci膰 uwag臋 na Cele Zr贸wnowa偶onego Rozwoju ONZ (SDGs), poniewa偶 dla mnie one dobrze podsumowuj膮 wyzwania przed kt贸rymi obecnie stoimy. Pierwsza rze藕ba z serii Kintsugi Aurea, kt贸ra zadebiutowa艂a na konferencji klimatycznej ONZ COP26 w Glasgow 2021 roku, wspiera trzynasty cel SDGs zwi膮zany z dzia艂aniami na rzecz 艂agodzenia zmian klimatycznych i ich skutk贸w. Rze藕ba w morskim kolorze stoi w Londynie nad Tamiz膮, w pi臋knym otoczeniu Inner Temple Gardens, a w listopadzie tego roku poleci do Egiptu na tegoroczn膮 konferencj臋 klimatyczn膮 ONZ. Kod QR umieszczony na kuli prowadzi odwiedzaj膮cych do strony internetowej, na kt贸rej mo偶na przekaza膰 darowizn臋 na kampani臋 GoFundMe Therme One Health na rzecz odbudowy ekosystemu i bior贸偶norodno艣ci las贸w.
Rze藕ba, kt贸ra znajduje si臋 w Polsce, jest w kolorze zielonym i nawi膮zuje do natury. W planach jest kolejna kula w kolorze czerwonym, kt贸ra ma zwraca膰 uwag臋 na problem ub贸stwa na 艣wiecie. Pierwsza rze藕ba jest wykonana ze stali nierdzewnej pochodz膮cej z recyklingu, druga z w艂贸kna szklanego, my艣l臋 te偶 o rze藕bie wykonanej z betonu, kt贸rego jeden ze sk艂adnik贸w b臋dzie wy艂apywa艂 dwutlenek w臋gla. Marz臋 o tym, 偶eby w ka偶dym kraju na 艣wiecie stan臋艂a jedna rze藕ba. Zacz臋艂am od Anglii i Polski, poniewa偶 to dwa kraje, z kt贸rymi jestem najbardziej zwi膮zana. Polska to m贸j kraj ojczysty, a Anglia to miejsce, gdzie mieszka艂am wi臋kszo艣膰 swojego 偶ycia.

Ziemia na Twoich rze藕bach jest pop臋kana, chcesz w ten sposb pokaza膰, jakie mog膮 by膰 nieodwracalne skutki nieodpowiedzialnej polityki klimatycznej?
Tak, Ziemia jest p臋kni臋ta, ale przes艂aniem naszej sztuki jest danie nadziei na to, 偶e mo偶na j膮 naprawi膰. Ma podnosi膰 na duchu, ale tak偶e mobilizowa膰 kapita艂 i ludzi do aktywno艣ci. Pomimo wyzwa艅, przed kt贸rymi dzi艣 stoimy, mocno wierz臋, 偶e nie jest jeszcze za p贸藕no na dzia艂anie. Kintsugi Aurea to instalacja zbudowana na fundamentach optymizmu, odwagi i nadziei. Ma pokaza膰 tak偶e, 偶e pojedynczy cz艂owiek mo偶e i powinien uczestniczy膰 w naprawianiu 艣wiata. 呕adna jednostka nie jest za ma艂a, 偶eby pom贸c uratowa膰 planet臋 i mie膰 wp艂yw na jej dalsze losy. Oczywi艣cie temat zmiany klimatu i jej skutk贸w, ochrony 艣rodowiska mog膮 by膰 przyt艂aczaj膮ce dla cz艂owieka, kto艣 pomy艣li co ja, jako jednostka mog臋 zrobi膰. Okazuje si臋, 偶e mo偶emy bardzo du偶o, wa偶ne s膮 ma艂e kroki i u艣wiadomienie sobie na co dzie艅, jak 偶y膰 ekologicznie, bli偶ej natury. W moim domu przyroda by艂a bardzo wa偶na, m贸j tata wpaja艂 nam t臋 mi艂o艣膰 do natury. Uczmy tego nasze dzieci, pokazujmy, jak mo偶na 偶y膰 bardziej 艣wiadomie. Ziemia jest tym, co mamy wsp贸lnego.

P臋kni臋cia na rze藕bach pokrywaj膮 z艂ote blizny, w swoich pracach odwo艂ujesz si臋 do staro偶ytnej japo艅skiej sztuki Kintsugi. Co Ci臋 w niej fascynuje?
Kilka lat temu na mojej artystycznej drodze spotka艂am graficzke Kas Galos. Postanowi艂y艣my po艂膮czy膰 nasz膮 energi臋 i tak powsta艂 projekt Kintsugi Aurea, kt贸rego korzenie si臋gaj膮 wa偶nej dla nas staro偶ytnej japo艅skiej sztuki z艂otej naprawy 鈥 艂膮czenia szlachetnymi kruszcami pot艂uczonych ceramicznych przedmiot贸w. Kiedy pierwszy raz pojecha艂am do Japonii, kraju, kt贸rego kultura fascynowa艂a mnie od zawsze i zetkn臋艂am si臋 z filozofi膮 Kintsugi, z zaskoczeniem odkry艂am, 偶e jest ona mi znana, bo nie raz widzia艂am po艂amane ceramiczne przedmioty po艂膮czone z艂otem. Nie wiedzia艂am, 偶e za tym kryje si臋 filozofia, kt贸ra jest tak bliska dzisiejszemu trendowi zero waste. Gdy p臋knie nam talerz, mo偶emy go wyrzuci膰, staje si臋 bezu偶yteczny, ale mo偶emy te偶 sklei膰 go z艂otem, i okazuje si臋, 偶e co艣 co mog艂o trafi膰 na 艣mietnik, staje si臋 jeszcze pi臋kniejszym przedmiotem. Kintsugi uczy nas tak偶e celebrowania niedoskona艂o艣ci, akceptowania swoich wad. Te blizny nie s膮 niczym z艂ym, nie szpec膮, one s膮 naszymi 偶yciowymi do艣wiadczeniami, to jest cz臋艣膰 nas, cz臋sto te rany pokazuj膮 to, kim jeste艣my, jak膮 drog臋 przeszli艣my. Niekt贸rzy ludzie widz膮 blizny i pami臋taj膮 o tym, co by艂o rani膮ce. Dla mnie blizny s膮 dowodem na to, 偶e istnieje uzdrowienie. Dzi臋ki nim stajemy si臋 silniejsi.

Uczysz nas innego patrzenia na trudne do艣wiadczenia, dla wielu blizna jest oznak膮 pora偶ki, powodem do kompleksw. Ty pokazujesz, 偶e blizna to si艂a, bo 艣wiadczy o pokonaniu przeciwno艣ci losu.
Niestety dzisiejszy 艣wiat medi贸w spo艂eczno艣ciowych uczy nas, 偶e musimy by膰 perfekcyjni. Ale trzeba zrozumie膰, 偶e perfekcja nie istnieje. Nawet d膮偶enie do perfekcji nie powinno by膰 celem samym w sobie, bo nigdy jej nie osi膮gniemy. Gdy to zrozumiemy, zobaczymy inn膮 optyk臋. Blizna jest naszym do艣wiadczeniem, pora偶ka jest lekcj膮, dzi臋ki kt贸rej uczymy si臋. Dla mnie ogromnie inspiruj膮ce s膮 s艂owa Rumiego, XIII-wiecznego perskiego poety, prawnika, teologa: 鈥Rana to miejsce, przez ktre wnika w ciebie 艣wiat艂o鈥.

Ta zgoda na pora偶k臋 doprowadzi艂a Ci臋 w miejsce, w ktrym teraz jeste艣? Masz 20-letnie do艣wiadczenie w finansach korporacyjnych, zarz膮dzaniu maj膮tkiem i bankowo艣ci inwestycyjnej, zajmowa艂a艣 kierownicze stanowiska w Credit Suisse, Edmond de Rothschild, Merrill Lynch, JPMorgan i EBOR, by艂a艣 Wice Prezesem Banku Pekao, wsp贸艂pracowa艂a艣 ze znanymi artystami, takimi jak Terry O'Neill, Twoja sztuka by艂a wystawiana na ca艂ym 艣wiecie, a prace trafia艂y na aukcjach w Sothebys i Philips. Jednym s艂owem kobieta sukcesu鈥

Sukces to poj臋cie wzgl臋dne i relatwne. Od kiedy pami臋tam, nigdy nie rozpatrywa艂am 偶adnych do艣wiadcze艅 w swoim 偶yciu w kategorii pora偶ki. Dla mnie to, 偶e co艣 si臋 nie uda艂o, czego艣 nie dosta艂am, nie osi膮gn臋艂am celu, nigdy nie by艂o odbierane jako niepowodzenie a popycha艂o do dalszych pr贸b. Ka偶dy problem, kt贸ry pojawia艂 si臋 na mojej drodze, by艂 dla mnie wyzwaniem, cz臋艣ci膮 lekcji, kt贸ra ma mnie czego艣 nauczy膰. Czasami w naszym 偶yciu pojawiaj膮 si臋 wydarzenia, kt贸rych znaczenia nie rozumiemy, czasem my艣limy, 偶e co艣 jest pora偶k膮, a dopiero z perspektywy czasu potrafimy dostrzec w tym cel i warto艣膰. Musimy by膰 otwarci na to, co nas spotyka i gotowi na zmian臋. Oczywi艣cie nie zawsze jest to 艂atwe, bo s膮 ekstremalne momenty w naszym 偶yciu. Ostatnio na konferencji w Saint Tropez spotka艂am osob臋 na w贸zku inwalidzkim, kt贸ra jest m贸wc膮 motywacyjnym. To jedna z najbardziej pozytywnych i inspiruj膮cych os贸b, jakie znam. To spotkanie te偶 by艂o dla mnie wielk膮 lekcj膮. Musimy zrozumie膰, 偶e ka偶demu z nas b臋d膮 w 偶yciu towarzyszy膰 wyzwania, a perfekcyjny 艣wiat nie istnieje. Dlatego dla mnie jest takie wa偶ne, 偶eby rze藕by Kintsugi Aurea pozwala艂y nie tylko patrze膰 z trosk膮 na 艣wiat, ale tak偶e inspirowa艂y do spojrzenia w siebie. To nasza integralna droga ze 艣wiatem, kt贸rego jeste艣my cz臋艣ci膮.

Sztuka zawsze by艂a cz臋艣ci膮 Twojego 偶ycia, a fotografia najwi臋ksz膮 pasj膮. Stworzy艂a艣 unikalny styl fotografii drukowanej na szczotkowanym aluminium i wysadzanej kamieniami szlachetnymi. Wystawia艂a艣 prace w Davos, jeste艣 artysta w rezydencji dla Faberg, gdzie badasz relacje pomi臋dzy luksusem, sztuk膮 wsp贸艂czesn膮 i zrwnowa偶onym rozwojem. Czujesz, 偶e Kintsugi Aurea ma jednak wi臋ksza si艂臋 przekazu, inny wymiar ni偶 wcze艣niejsze prace?
Wierz臋, 偶e generalnie sztuka jest jednym z najpot臋偶niejszych medi贸w, jakie mamy, pozwalaj膮ca podnie艣膰 艣wiadomo艣膰 krytycznych kwestii i nap臋dza膰 zmiany. Sztuka mo偶e sk艂ania膰 do my艣lenia, porusza膰 i mie膰 globalny wp艂yw, je艣li zwr贸ci si臋 na ni膮 baczniejsz膮 uwag臋. Sztuka mo偶e przekroczy膰 czas, kultury, a nawet j臋zyki. Kintsugi Aurea jest rezultatem mojej dotychczasowej artystycznej drogi, eksperyment贸w i efektem poszukiwa艅 nowych medi贸w. W Davos pokazywa艂am na przyk艂ad interaktywn膮 wystaw臋, na kt贸rej zdj臋cia na aluminium wysadzane by艂y diamentami i po艂膮czone z technologi膮. Kiedy widz dotyka艂 prac臋, diody odczytywa艂y bicie jego serca i diamenty migota艂y w ten naturalny rytm. Jednak czuj臋, 偶e teraz nast膮pi艂a pewna kulminacja mojej artystycznej drogi. Poczu艂am, 偶e znalaz艂am medium i pe艂nowymiarowy przekaz, kt贸rym chcia艂abym si臋 podzieli膰 z lud藕mi. Jako artystka mam wielk膮 nadziej臋, 偶e moje prace sk艂oni膮 kogo艣 do chwilowego zastanowienia nad 艣wiatem i sob膮. Wystarczy, 偶e kto艣 zatrzyma si臋 na chwil臋 i zdob臋dzie si臋 na refleksj臋. Spotka艂am dziewczyn臋, kt贸ra sta艂a przed nasza rze藕b膮 w Glasgow i p艂aka艂a. Ona by艂a bardzo 艣wiadoma filozofii Kintsugi, powiedzia艂a mi, 偶e zawsze bardzo j膮 inspirowa艂a. Kiedy zobaczy艂a te blizn臋 na kuli, by艂 to dla niej bardzo wzruszaj膮cy moment. Zrozumialam, ze to jest moja misja, je艣li mo偶e nawet dotkn膮膰 jedn膮 osob臋.

艁膮czysz prac臋 z pasj膮, zimn膮 analityk臋 bankow膮 z wulkanem energii i kreatywno艣ci, jakie daje sztuka, sztuk臋 z nowoczesn膮 technologi膮 NFT, 艂膮czysz ludzi, prac臋 zawodow膮 z byciem mam膮 dwch synw i 偶on膮. Pokazujesz swoim dzia艂aniem, 偶e w 艂膮czeniu jest warto艣膰. To wsplny mianownik Twoich dzia艂a艅?
Do tej pory o tym nie my艣la艂am w ten spos贸b. S膮dzi艂am, 偶e wsp贸lnym mianownikiem moich dzia艂a艅 jest impact - wp艂yw. Ale masz racj臋, to 艂膮czenie jest szerszym spojrzeniem. To bardzo trafne. Kiedy艣 prowadzi艂am oddzielne 偶ycie jako artystka, jako bankier, jako producentka, teraz produkuj臋 film z Olivierem Stonem o energii nuklearnej, kt贸ra jest jedyn膮 zielon膮 alternatyw膮 energetyczn膮, tworz臋 projekt promuj膮cy zr贸wnowa偶ony rozw贸j, doradzam firmom, kt贸re dbaj膮 o odnawianie bior贸偶norodno艣ci las贸w. Czuj臋, 偶e teraz w pewnym sensie po艂膮czy艂am wszystkie moje aktywno艣ci i pasje i w ko艅cu prowadz臋 jedno 偶ycie. Kiedy rejestrowa艂am swoj膮 firm臋, nazwa艂am j膮 Possible X 鈥 czyli wszystko jest mo偶liwe. Ka偶dy ma swoj膮 siln膮 stron臋, co艣 wyj膮tkowego, nadrz臋dn膮 filozofi臋, czasami ca艂e 偶ycie sp臋dzamy, 偶eby to zrozumie膰. Ja to ju偶 wiem, chc臋 pokaza膰 ludziom, 偶e wszystko jest mo偶liwe. Niestety bardzo cz臋sto sami si臋 ograniczamy, sami tworzymy w swoich g艂owach bariery. Ludzie bardzo cz臋sto boj膮 si臋 pr贸bowa膰, boj膮 si臋 niepowodzenia. A jak si臋 pozb臋dziesz tej bariery, to zobaczysz, 偶e wiele mo偶e si臋 uda膰, jak nie tu, to gdzie艣 indziej. Wa偶ne jest patrzenie na niepowodzenie jak na wyzwanie. Fascynuje mnie to, jak sami si臋 ograniczamy i jak mo偶emy si臋 t臋go pozby膰. 聽Jak dajemy doj艣膰 do g艂osu naszemu wewn臋trznemu krytykowi. Nie pozw贸lmy temu krytykowi nas zdominowa膰. Okazuje si臋, 偶e nawet kto艣, kto nie rysuje, w pi臋膰 dni jest w stanie nauczy膰 si臋 rysowa膰. Gra艂am na pianinie, cho膰 nie mam s艂uchu, dosz艂am do og贸lnopolskiego konkursu pianistycznego. Siedzia艂am na wa偶nych spotkaniach biznesowych, gdzie nie czu艂am si臋 swojo, ze mo偶e nie powinnam mo偶e tam byc, a potem okaza艂o si臋 ze wbrew moim odczuciom dodawa艂am du偶膮 wartosc, i z czasem nauczy艂am si臋 ze ten tzw. Imposter syndrome (brak wiary we w艂asne mo偶liwo艣ci i kompetencje) ma praktycznie wi臋kszo艣膰 z nas w pewnym momencie. Oczywi艣cie nie wystarczy tylko chcie膰, musi i艣膰 za tym pasja i intensywna praca. Wa偶na jest autentyczno艣膰 i bycie sob膮.

To za艂o偶enie, 偶e wszystko jest mo偶liwe, pozwoli艂o Ci zaj艣膰 tak daleko?
Gdy dosta艂am si臋 na sta偶 do banku EBOiR w Londynie, ludzie nie mogli zrozumie膰, jak to si臋 sta艂o, kogo tam zna艂am, zw艂aszcza, 偶e wtedy wyjazd do Londynu nie by艂 tak膮 oczywisto艣ci膮 jak teraz. A ja po prostu znalaz艂am adres do prezesa banku i napisa艂am do niego. Mog艂am tego nie robi膰, wychodz膮c z za艂o偶enia, 偶e na pewno nie otrzymam odpowiedzi. A jednak otrzyma艂am i dosta艂am si臋 na sta偶. Przepracowa艂am tam sze艣膰 lat, tam napisa艂am prac臋 magistersk膮, zdobywa艂am do艣wiadczenie w londy艅skim City. Moja historia pokazuje, 偶e wszystko jest na wyci膮gni臋cie r臋ki. Sami mo偶emy sobie to stworzy膰. Jak to zrobi膰? Pr贸bowa膰 i si臋 nie poddawa膰!
Podobnie by艂o, gdy studiowa艂am na Politechnice Gda艅skiej. By艂am wtedy zafascynowana Rzymem. Przypadkowo znalaz艂am informacj臋 o kongresie UNESCO dla wyk艂adowc贸w akademickich. Trzeba by艂o napisa膰 referat i wys艂a膰 go do organizator贸w. Nam贸wi艂am kole偶ank臋 i napisa艂y艣my. Okaza艂o si臋, 偶e zosta艂y艣my zakwalifikowane jako prelegentki i pojecha艂y艣my do Rzymu na mi臋dzynarodowa konferencj臋. Czym ryzykowa艂y艣my, gdyby odrzucili nasz膮 prac臋? Czy by艂oby to nasze niepowodzenie? Nie, niczym nie ryzykowa艂y艣my. Bardzo wa偶ne jest, 偶eby s艂ucha膰 swojej intuicji i by膰 gotowym, 偶e co艣 mo偶e p贸j艣膰 inn膮 drog膮 ni偶 zak艂adamy. I to wcale nie b臋dzie pora偶k膮. To tak samo proste, jak prosta jest filozofia Kintsugi polegaj膮ca na 艂膮czeniu, czy ma艂e kroki, kt贸re mog膮 pom贸c ochroni膰 ziemi臋.

Jaki b臋dzie kolejny Twj sukces? Kiedy艣 chcia艂a艣 wys艂a膰 sztuk臋 w kosmos...
S艂owo sukces zamieni艂abym na wyzwanie. Pomys艂 zrodzi艂 si臋 wiele lat temu, bo od dzieci艅stwa fascynowa艂 mnie kosmos i nowe technologie. Po raz pierwszy wspomnia艂am o tym publicznie podczas Forum Ekonomicznego w Davos, ale wtedy brakowa艂o mi jeszcze tylko przes艂ania i odpowiedzi na pytanie, po co mam to robi膰. Nie chcia艂am tego robi膰 tylko dla efektu marketingowego, chcia艂am przekaza膰 jakie艣 motto, zwr贸ci膰 uwag臋 na realny problem. Teraz wiem, 偶e czeka艂am a偶 zrodzi si臋 projekt Kintsugi Aurea. Jedna z rze藕b leci w kosmos w 2024 roku. Pracujemy nad jej konceptem, poniewa偶 mam pewne ograniczenia wagowo-gabarytowe. To nie b臋dzie jednak podr贸偶 w jedn膮 stron臋, poniewa偶 nie chc臋 za艣mieca膰 kosmosu, chc臋 jedynie przy tej okazji zwr贸ci膰 uwag臋 na przes艂anie, jakie towarzyszy temu projektowi.
A je艣li chodzi o sukces, to nie uwa偶am, 偶e jest nim zdobywanie kolejnych tytu艂贸w, pi臋cie si臋 po szczeblach kariery. Sukcesem jest udane 偶ycie osobiste, mo偶liwo艣膰 pomocy innym, 偶ycie w zgodzie ze soba, dla mnie to znalezienie spokoju wewn臋trznego, poczucie, 偶e robi臋 rzeczy, kt贸re kocham i daj膮 mi satysfakcj臋, To 艂膮czenie, o kt贸rym rozmawia艂y艣my, tak偶e jest dla mnie pewnego rodzaju sukcesem.

Rozmawia艂a: Gra偶yna Tomala-Tylman

Roksana
Ciurysek-Gedir

Jest finansitk膮, artystk膮, m贸wc膮, producentk膮 filmow膮. Jest przewodnicz膮c膮 rady doradczej Impact One oraz Advisory Board w White Oak Global Advisors firmy zajmuj膮cej si臋 doradztwem inwestycyjnym dla ma艂ych i 艣rednich przedsi臋biorstw, za艂o偶ycielk膮 Possible X, doradczyni膮 dyrektor贸w generalnych na ca艂ym 艣wiecie, go艣cinn膮 wyk艂adowczyni膮 na Uniwersytecie Stanford. Ma ponad 20-letnie do艣wiadczenie w bankowo艣ci, zajmowa艂a kierownicze stanowiska w Credit Suisse, Edmond de Rothschild, Merrill Lynch, JPMorgan i EBOR, Banku Pekao. Wsp贸艂tworzy艂a i kierowa艂a Polish City Club w Londynie. Posiada tytu艂 magistra in偶yniera w zakresie Zarz膮dzania i Ekonomii Politechniki Gda艅skiej oraz presti偶owy tytu艂 Chartered Financial Analyst. Jest r贸wnie偶 cz艂onkiem CFA Institute oraz UK Society of Investment Professionals. W 2008 roku zosta艂a uhonorowana nagrod膮 鈥濶ewsweek鈥 za wk艂ad, jaki wnios艂a w rozw贸j relacji polsko-brytyjskich. Sze艣膰 lat p贸藕niej World Economic Forum w Davos przyzna艂o jej tytu艂 Young Global Leader. Jest producentk膮 filmow膮, zrobi艂a film o roli Polak贸w w Bitwie o Angli臋 鈥淏attle for Britain鈥 oraz jest producentk膮 najnowszego filmu dokumentalnego Olivera Stona o Energi nuklearnej 鈥淣uclear鈥.

Jej prace wystawiano na aukcjach Sotheby鈥檚, Phillipsa, Dreweatts & Bloomsbury. Mia艂a wystawy w Londynie, Vancouver, Azerbaijan, Monaco, Ryiadh, Cap Ferrat, Dubaju oraz Davos. W tym ostatnim w 2020 roku po raz pierwszy w艂膮czy艂a filozofi臋 Kintsugi do swojej wystawy po艣wi臋conej zmianom klimatu. Jednym z najbardziej znanych jej dzie艂 sztuki jest "Diamonds in the Sky" - interpretacja najdro偶szego jajka Faberge w historii, kt贸re ma w sobie setki etycznie pozyskiwanych szmaragd贸w i diament贸w. W Davos prezentowa艂a tak偶e s艂ynny portret Bridget Bardot, wydrukowany na metalu z osadzonymi w nim 300 diamentami.
Wiosn膮 tego roku Roksana Ciurysek-Gedir i Kas Galos zaprezentowa艂y w Wenecji i wystawi艂y na aukcj臋 unikalne NFT Aurea for Ukraine. Aukcja odby艂a si臋 podczas gali charytatywnej z okazji 59. Biennale D'arte.

Cytaty:

鈥濺oksana to unikalne po艂膮czenie analitycznego umys艂u i kreatywno艣ci. Nie tylko uda艂o jej si臋 zrobi膰 imponuj膮c膮 karier臋 w bankowo艣ci, ale osi膮gn臋艂a to, staj膮c si臋 jednocze艣nie uznan膮 artystk膮鈥 鈥 prof. Nouriel Roubini, jeden z najwa偶niejszych ekonomist贸w na 艣wiecie.

鈥濼o jedna z tych os贸b, o kt贸rych my艣lisz: Wow! To kto艣, kogo chc臋 zna膰鈥 鈥 Jared Cohen, by艂y doradca ameryka艅skiej polityk Hillary Clinton.