Coraz wi臋ksz膮 uwag臋 skupiamy na naturalnej piel臋gnacji twarzy i cia艂a, sprawdzamy sk艂ady kosmetyk贸w oraz to, czy s膮 wyprodukowane z poszanowaniem 艣rodowiska. To trend, kt贸ry b臋dzie jeszcze silniejszy w tym roku, mimo trudnej sytuacji ekonomicznej.

Udzia艂 kosmetyk贸w naturalnych w rynku z roku na rok jest coraz wi臋kszy i nie jest to jedynie rezultatem t臋sknoty za natur膮, chocia偶 satysfakcja z korzystania z takich wyrob贸w jest bezdyskusyjna. Dla jednych jest to wyb贸r 艣wiadomy, podyktowany trosk膮 o w艂asne zdrowie, dla innych za艣, np. borykaj膮cych si臋 z alergiami czy wra偶liwo艣ci膮 sk贸ry, to ju偶 konieczno艣膰. Kosmetyki naturalne nie zawieraj膮 sztucznych substancji, nie pachn膮 intensywnie, s膮 za to bezpieczne i skuteczne. U偶ywanie ich pozwala na szybk膮 popraw臋 wygl膮du sk贸ry, jej kolorytu, elastyczno艣ci i bariery ochronnej. A sk贸ra, kt贸ra jest w艂a艣ciwie nawil偶ona i od偶ywiona, doskonale sama sobie radzi ze wszystkimi niekorzystnymi czynnikami 艣rodowiskowymi.

Wed艂ug sonda偶u przeprowadzonego przez GlobalData, firm臋 zajmuj膮c膮 si臋 danymi i analizami, globalna inflacja i kryzys zwi膮zany z kosztami utrzymania doprowadz膮 do tego, 偶e konsumenci b臋d膮 kupowa膰 mniej produkt贸w do piel臋gnacji sk贸ry, ale mimo to wzro艣nie zainteresowanie kosmetykami o naturalnym sk艂adzie.

鈥 Od pocz膮tku pandemii wszyscy my艣limy o zdrowiu i obserwujemy, jak konsumenci staj膮 si臋 bardziej 艣wiadomi problem贸w sk贸rnych wynikaj膮cych z niew艂a艣ciwej piel臋gnacji. W rezultacie wida膰, 偶e konsumenci bardziej interesuj膮 si臋 kosmetykami o w艂a艣ciwo艣ciach przeciwzapalnych i probiotykami, kt贸re maj膮 wspom贸c mikrobiom sk贸ry 鈥 komentuje Ryan Whittaker, analityk ds. konsument贸w w GlobalData. 鈥 Naturalne, czyste sk艂ady, nazywane przez niekt贸rych skinimalizmem, to trend, kt贸ry zyska w najbli偶szym czasie na znaczeniu. Konsumenci b臋d膮 przyk艂ada膰 wi臋ksz膮 wag臋 do wyboru kosmetyk贸w.

Konsumenci ju偶 teraz ch臋tnie si臋gaj膮 po kosmetyki bez silikon贸w, paraben贸w, siarczan贸w, preparaty nietestowane na zwierz臋tach i niezawieraj膮ce sk艂adnik贸w pochodzenia zwierz臋cego. Stawiaj膮 na witaminy, przeciwutleniacze i wyci膮gi ro艣linne. Produkty i sk艂adniki wysokiej jako艣ci s膮 postrzegane jako zapewniaj膮ce najwy偶szy stosunek jako艣ci do ceny. Konsumenci chc膮 kupowa膰 produkty etycznych marek, kt贸re oferuj膮 asortyment produkt贸w przyjaznych weganom. Konsumenci staj膮 si臋 po prostu coraz bardziej 艣wiadomi ekologicznie i spo艂ecznie. Ro艣nie te偶 zainteresowanie opakowaniami nadaj膮cymi si臋 do recyklingu lub ponownego nape艂nienia.

Przed nami wzrost zainteresowania nie tylko zdrowymi, naturalnymi produktami z zakresu piel臋gnacji, ale tak偶e np. suplementami diety. Przy odpowiednim podej艣ciu do produkt贸w naturalnych szybko zrozumiemy, i偶 s膮 one bardzo przydatne, skuteczne i bezpieczne dla nas oraz dla 艣rodowiska.

Marzena Czerwi艅ska-Murgan