Klimat wielkich pokazów mody

O polskiej edycji prestiżowego konkursu The Look Of The Year, jedynego takiego konkursu modelingowego w Polsce, którego zwycięzcami zostali w tym roku Katarzyna Trela i Fabian Kosiński, opowiada Igor Włodarczyk, PR Manager IGO-ART.
The Look Of The Year to najstarszy i najbardziej prestiżowy konkurs modelingowy na świecie. W tym roku gala finałowa odbyła się w łódzkim Monopolis. Dlaczego właśnie tu?
Jest to wynik wyjątkowej współpracy z Monopolis i prezesem Krzysztofem Witkowskim, który zaprosił nas w tym roku do tego wyjątkowego miejsca, idealnie wpasowującego się w klimat wielkich pokazów mody, a The Look Of The Year to największa tego typu impreza w Polsce. Nie tylko finał konkursu odbył się w Monopolis, ale także casting półfinałowy i sesja zdjęciowa finalistów.
Konkurs The Look Of The Year był początkiem wielkich karier ikon mody, takich jak: Cindy Crawford, Gisele Bundchen czy Kasia Smutniak. Czy taka kariera jest pisana także tegorocznym finalistom?
To czas pokaże, czy laureatom tegorocznej edycji uda się odnieść spektakularny sukces w modelingu. Dzięki wygranej w konkursie mają szansę na udział w międzynarodowym finale The Look Of The Year. Wygrana w polskiej edycji już umożliwiła im podpisanie kontraktu z agencją modelingową MORE z Warszawy, która od kilkunastu lat jest na rynku i w profesjonalny sposób dba o kariery modelek i modeli. Jednocześnie wezmą też udział w sesjach zdjęciowych, pokazach oraz kampaniach znanych projektantów i marek – to bardzo dobry start na początku drogi w świecie mody.
Kto w tym roku zasiadał w jury polskiej edycji konkursu?
Jak co roku, w jury The Look Of The Year zasiadają projektanci i specjaliści świata mody, doświadczone osoby, które wiedzą kogo poszukuje świat modelingu i kto ma szansę na zrobienie kariery. W tej edycji w jury gościliśmy m.in. Violę Piekut, Lidię Kalitę i Mariusza Przybylskiego, którzy zaprezentowali również swoje premierowe kolekcje na wybiegu. Był też z nami ekspert od wizerunku i fryzur, znany stylista z programu Ostre Cięcie – Tomasz Schmidt.
Jak podkreślali członkowie jury, wybór nie był łatwy, a typy zmieniały się wraz z pojawianiem się modelek i modeli w kolejnych pokazach. Czy ten konkurs był inny niż pozostałe pod tym względem?
Konkurs jest jedynym tego typu wydarzeniem organizowanym w Polsce. Na pewno różni się od tradycyjnych wyborów w konkursach piękności, jak np. Miss Polonia. Modelki i modele mają okazję do sprawdzenia się nie tylko na wybiegu, ale również przed obiektywem aparatu, pracując z profesjonalistami: projektantami, fotografami, stylistami. Wybór na pewno nie jest prosty, gdyż prezentują różne typy urody, ale także i osobowości, a charyzma w tym zawodzie i to przysłowiowe „coś”, co wyróżnia na wybiegu jest niezbędne.
Jakie cechy są niezbędne w modelingu? Na ile potrzebny jest wrodzony talent, a na ile za sukces odpowiada wytężona praca?
Zazwyczaj składa się na niego wiele czynników, m.in. determinacja – bo często można usłyszeć krytyczny komentarz czy opinię, a mimo wszystko trzeba iść dalej; wytrwałość – bo w tym świecie czasami trzeba poczekać na angaż i udział w wielkiej kampanii czy prestiżowym pokazie projektanta; na pewno też cierpliwość – bo zawód modelki i modela to wielogodzinne castingi, przymiarki, przygotowania fryzur i makijaży, całodzienne sesje zdjęciowe; no i na pewno potrzeba też trochę szczęścia, które w życiu zawsze się przydaje. Oczywiście talent i obiektywne predyspozycje do wykonywania zawodu także.
Na wybiegu modelom i modelkom towarzyszyły dzieci z Rodzinnych Domów Dziecka prowadzonych przez łódzką Fundację Happy Kids. Ten występ miał wymiar symboliczny, promujący rodzicielstwo zastępcze. Od dawna agencja Igo-Art wspiera tę inicjatywę?
Nasza agencja od zawsze angażuje się w wiele akcji społecznych i charytatywnych. Współpracę z Fundacją Happy Kids rozpoczęliśmy na początku 2022 roku. Udział i promocja tej inicjatywy w ramach The Look Of The Year to kolejny etap naszych wspólnych działań. Na pewno to nie ostatni taki projekt, ponieważ bardzo cenimy sobie tę stronę naszej działalności i organizowanych przez nas wydarzeń, czy to The Look Of The Year, czy konkursu Miss Polonia.