Według badań opublikowanych w Journal of Global Fashion Marketing, tylko 18% twierdzeń zawartych w reklamach kosmetyków jest wiarygodnych.

Firmy kosmetyczne cz─Östo u┼╝ywaj─ů s┼éownictwa reklamowego, takiego jak ÔÇ×sprawdzone klinicznieÔÇŁ lub ÔÇ×zainspirowane prze┼éomowymi badaniami DNAÔÇŁ. Jednak naukowcy przeanalizowali te twierdzenia i odkryli, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç by┼éa niejasna, a wiele z nich to jawne k┼éamstwa.

Badacze ocenili 289 reklam kosmetycznych, w tym reklamy produkt├│w do makija┼╝u, piel─Ögnacji sk├│ry i perfum, kt├│re pojawi┼éy si─Ö w magazynach takich jak Vogue i Marie Claire. Nast─Öpnie podzielili r├│┼╝ne deklaracje na r├│┼╝ne kategorie, w tym deklaracje ┼Ťrodowiskowe, deklaracje popieraj─ůce i twierdzenia naukowe. Naukowcy ocenili je jako ÔÇ×dopuszczalneÔÇŁ, ÔÇ×niejasneÔÇŁ, ÔÇ×pomini─ÖcieÔÇŁ lub ÔÇ×otwarte k┼éamstwoÔÇŁ.

Autorzy badania doszli do wniosku, ┼╝e twierdzenia o ÔÇ×dobrym samopoczuciu i szcz─Ö┼ŤciuÔÇŁ zwykle nie s─ů uzasadnione. ÔÇ×Ci, kt├│rzy popieraj─ů twierdzenia dowodami naukowymi i testami konsumenckimi, cz─Östo u┼╝ywaj─ů w─ůtpliwych metodologii do ich uzasadnieniaÔÇŁ ÔÇô napisali autorzy.


Publikacja ukazała się na łamach magazynu naukowego Journal of Global Fashion Marketing