Konsumenci i producenci staj膮 si臋 coraz bardziej otwarci na stosowanie kosmetyk贸w naturalnych co jest wspierane przez trend wzrostowy 艣wiadomo艣ci ekologicznej i zdrowotnej. Zjawiska te mo偶na znale藕膰 zar贸wno w zachowaniach producent贸w, jak i konsument贸w. Badania potwierdzaj膮, 偶e rola ekologicznych lub naturalnych produkt贸w w przemy艣le kosmetycznym jest coraz bardziej wyra藕na. W badaniu nast膮pi艂a pr贸ba okre艣lenia jakie czynniki wp艂ywaj膮 na grupy konsument贸w przy zakupie produkt贸w ekologicznych. Dane do badania zosta艂y zebrane za pomoc膮 kwestionariusza internetowego, wy艂膮cznie na W臋grzech.

Na podstawie przeprowadzonych bada艅 wyniki pokaza艂y, 偶e mo偶na utworzy膰 trzy grupy konsument贸w w oparciu o ich zachowania na rynku kosmetycznym. Jedna z nich jest ca艂kowicie 鈥渮ielona鈥, 鈥嬧媍o oznacza zakup kosmetyk贸w naturalnych, druga preferuje kosmetyki chemiczne, a trzecia grupa jest mieszana, kt贸ra kupuje zar贸wno kosmetyki naturalne, jak i chemiczne. S膮 konsumenci, kt贸rzy kupuj膮 kosmetyki naturalne, nawet te dro偶sze ni偶 kosmetyki chemiczne, dla kt贸rych ochrona zdrowia i 艣rodowiska jest najwa偶niejszym kryterium. S膮 konsumenci, kt贸rzy wierz膮 w tradycyjne marki z d艂ugoletni膮 tradycj膮.

Jak wynika z bada艅, kobiety s膮 bardziej otwarte na kupowanie kosmetyk贸w i kosmetyk贸w naturalnych ni偶 m臋偶czy藕ni, ale niekoniecznie ma to zwi膮zek z zakupem 偶ywno艣ci ekologicznej. Nie wszyscy uczestnicy uznali za oczywiste, 偶e kupowanie 偶ywno艣ci ekologicznej powinno sk艂ania膰 ich do wyboru kosmetyk贸w naturalnych. Konsumenci nie b臋d膮 u偶ywa膰 kosmetyk贸w naturalnych, je艣li nie s膮 tak skuteczne jak ich chemiczne odpowiedniki. Konsumenci dbaj膮cy o zdrowie i 艣rodowisko naturalne s膮 bardziej zmotywowani do kupowania kosmetyk贸w naturalnych, ale nadal b臋d膮 dokonywa膰 wybor贸w zakupowych w oparciu o posiadan膮 wiedz臋.

Publikacja ukaza艂a si臋 na 艂amach magazynu naukowego聽Resources